FitOne - Fitness & Sundhed til mænd > Fitness > 3 måder at effektivisere din løbetræning på

3 måder at effektivisere din løbetræning på

Juletiden nærmer sig, hvilket ofte er ens betydende med, at man nemmere tager et par ekstra kilo på. Derfor har du forhåbentlig et nytårsforsæt, som handler om, at du skal løbe disse ekstra kilo væk. Det kan dog være svært at skulle gøre dette, når nu man er i dårlig form. Det kan være demotiverende allerede på den første løbetur at kunne mærke, at man ikke holder hele turen. Hvis du kan relatere til dette, kan du med fordel læse videre, eftersom vi nedenstående vil komme med 3 måder, hvorpå du bedst muligt kan effektivisere din løbetræning.

fitness

Løb med din hund

Dette kan ved første indskydelse lyde lidt underligt, men der er mange fordele ved at invitere sin hund med ud på løbetur. Den har nemlig mulighed for at sætte tempoet op på en måde, der gør, at du selv bliver nødt til at sætte tempoet op. Dette gælder især, når du løber med snor, eftersom du decideret vil blive trukket afsted af din hund. Det er nemt at blive irriteret på sin hund, når man har den med som løbemakker, men man skal tænke på, at den har en positiv effekt.

Det er dog vigtigt at huske udstyr til hunden, når den skal med ud og løbe. Dette gælder blandt andet især et navneskilt med nummer osv. på, som du kan få her, eftersom din hund kan ende med at løbe fra dig.

Træn på en løbebane

Det kan stærkt anbefales at løbe på en professionel løbebane, således at du nemmere kan måle, hvor langt du når. Derudover er det positivt på den måde, at du nemmere kan sætte mål i form af antal baner. Ved at sætte mål har du noget at stræbe efter, hvilket motiverer dig til at presse dig selv det ekstra. Hvis det er intervaltræning, som man udøver, er en løbebane også ideel, eftersom man nemmere kan tage tid på, hvor hurtigt man løber en bestemt distance.

Hvis man ikke bor tæt på et idrætsanlæg, kan det endda betale sig at tage bilen derhen. Der er nemlig ikke noget mere rart end at kunne køre hjem efter en god hård træning. Man skal dog være påpasselig med at køre med trætte ben, da det kan forringe ens kompetencer. Det er derfor en god idé at have en erstatning ved trafikuheld, som du kan finde ved at klikke her.

Benyt det rigtige udstyr

For at man fortsat kan effektivisere sin løbetræning, er det meget vigtigt, at man benytter sig af optimalt løbeudstyr. Dette dækker især over de løbesko man benytter. Det er nemmere, end du tror at få en skade ved at have dårlige løbesko. Kontakten med jorden skal være behagelig og dynamisk ellers kan man hurtigt overbelaste knæ, hæle eller andet.

Det er også vigtigt, at det tøj man har på, er egnet til, at man kan bevæge hele kroppen. Har man tøj på, der strammer steder, som normalt løbetøj ikke gør, kan man også nemt ramme ind i skader. Det er essentielt at tænke over dette, eftersom det er altafgørende for, om du fortsat kan løbe.

Ovenstående kræver naturligvis, at du har viljen til at påbegynde en løbetræning. Det kræver gå på mod at komme i gang, men når du først er inde i rytmen, vil du opleve, at det er meget svært at komme ud igen. Så det er bare om at komme i gang!

Udgivet i Fitness

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*

Hvad handler FitOne om

Denne side er tiltænkt primært almindelige mænd.

Jeg er selv startet slankekur og træning. Følg eller bedre endnu, tag med på rejsen fra topmave til trimmet.

Derudover finder du smarte beregnere, såsom BMI og fedtprocent beregnere. Jeg er navnlig stolt af kalorier på en dag udregner, som kan give dig et kvalificeret resultat af hvad du har indtaget gennem dagen. Nemt og enkelt med få klik.

Der er også reviews og opskrifter på alt fra træningsudstyr, træningsøvelser til sund mad du taber dig af.

Husk vægttab & styrketræning er et marathon, ikke en sprint.
Download mit 30 dages træningsprogram med billeder af øvelser - Helt gratis: