FitOne - Fitness & Sundhed til mænd > Fitness > Kend vejen til det gode træningsprogram

Kend vejen til det gode træningsprogram

Som udgangspunkt bør man, når man skal vælge et træningsprogram, gøre sig visse overvejelser inden, hvis man ønsker at opnå korrekte og realistiske mål. Man bør overveje, hvor meget tid, man ønsker at bruge på træning, hvor ofte man vil sætte af til træning samt intensiteten på træningen. Disse overvejelser er med til at hjælpe én på vej, når man skal i gang med at sammensætte et træningsprogram, der passer til ens hverdag og mål.

traeningsprogram

Er det avanceret at gå efter et styrketræningsprogram?

Som udgangspunkt er det ikke spor avanceret at gå efter et styrketræningsprogram, hvis man blot får sammensat nogle øvelser, man føler sig tryg ved, og som man forstår. Der findes mange træningsprogrammer, hvor øvelserne er svære og komplicerede, og nogle sætter større pris på disse, hvor andre kun bliver mere forvirret og bruger mere tid på at forstå øvelserne end at træne.

Det handler i høj grad om tryghed, forståelse og vilje. Er disse tre ting på plads, kan enhver anvende et træningsprogram.

Når de store øvelser viser sig at være bedst
Er ens mål at se tydelige resultater med optimal muskelvækst, er det også lig med et træningsprogram, der går ud på at træne de store øvelser hver uge, herunder bænkpres, dødløft og squat. Disse øvelser lægger op til, at man løfter en stor mængde vægt og dermed aktiverer mange muskelgrupper på én gang. Kombineret med en sund kost kan man på kort tid se resultater og opnå større muskler og et vægttab.

Hvad er dit mål med træning?

Hvad end du har et mål om at tabe dig, opnå en bedre sundhed og større energi, mere styrke eller større muskelmasse, findes der et træningsprogram til dig. Find de bedste træningsprogrammer her. Ønsker man at holde en lav fedtprocent, men samtidig gerne ønsker større muskler, skal man som udgangspunkt kun holde sig til at løfte 8-15 gentagelser i hvert sæt.

Hvis man ønsker at forbedre sin styrke, men ikke ønsker at få større muskler eller tabe sig yderligere, skal man hovedsageligt træne med høj vægt og løfte denne få gange.

Med andre ord handler det om at gøre sig nogle tanker om sine mål med sin træning, inden man kaster sig ud i at kigge nærmere på et træningsprogram.

Udgivet i Fitness

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

Hvad handler FitOne om

Denne side er tiltænkt primært almindelige mænd.

Jeg er selv startet slankekur og træning. Følg eller bedre endnu, tag med på rejsen fra topmave til trimmet.

Derudover finder du smarte beregnere, såsom BMI og fedtprocent beregnere. Jeg er navnlig stolt af kalorier på en dag udregner, som kan give dig et kvalificeret resultat af hvad du har indtaget gennem dagen. Nemt og enkelt med få klik.

Der er også reviews og opskrifter på alt fra træningsudstyr, træningsøvelser til sund mad du taber dig af.

Husk vægttab & styrketræning er et marathon, ikke en sprint.
Download mit 30 dages træningsprogram med billeder af øvelser - Helt gratis: