FitOne - Fitness & Sundhed til mænd > Blog > 4 fordele ved at vælge en personlig træner

4 fordele ved at vælge en personlig træner

4 fordele ved at vælge en personlig træner

Artiklen indholder reklame

Vi nærmer os med hastige skridt tiden på året, hvor der skal tages beslutninger omkring det nye års sundhedsrutiner. Måske drømmer du om at smide de sidste kilo efter din graviditet? Eller måske er det året, hvor dine ambitioner om at fuldføre en ironman skal iværksættes? Uanset dit mål eller ambitionsniveau kan en personlig træner hjælpe dig med at komme tættere på din drøm om en sundere livsstil. Vi ser nærmere på, hvorfor en personlig træner kan være en god investering i dig selv og din sundhed.

1. Du forpligter dig til en personlig træner, som holder dig ved ilden

Det kan være lidt af en mundfuld at komme i form på egen hånd. Eller blot det at forpligtige sig til træningen overhovedet. Men det er lidt sværere at få de dårlige undskyldninger til at lyde rigtig overbevisende, når der står en træner og venter på dig i motionscenteret. Og du betaler for dennes tid!

En personlig træner formår også at holde dig ved ilden, så træningen bliver ved med at være spændende. Lyder det som noget for dig? Så hyr en privat træner her.

2. Du få motivation og vejledning af en personlig træner

Er motivation bare en by i Rusland? Og tænker du, at måske er det slet ikke meningen, at man skal have muskler i maven? I så fald er det temmelig fedt at have en personlig træner i baghånden, der kan komme med opmuntring. Og et lille spark bagi, når der er behov for det.

Samtidig kan din træner hjælpe dig med at få mest muligt ud af din træning. Så du ikke står på et løbebånd og bliver mere og mere frustreret, når du i stedet kunne smide med nogle kettlebells eller løfte noget jern og få maksimalt træningsudbytte og muskelopbygning.

3. Din træning bliver skræddersyet til dig

Der er stor forskel på, hvordan vores kroppe og deres udgangspunkt er. Og den slags skal man tage højde for, når man starter ud med træningen. Der findes ikke et ’one fits them all’-princip, når det kommer til træning.

Er du eksempelvis ved at komme dig efter en periode med stress, skal du ikke kaste dig hovedkluds ud i et træningsprogram, der gør din krop mere stresset. I stedet gælder det om at starte blidt op og finde øvelser, der er gode for dit nervesystem. Et nervesystem, der allerede er i højeste beredskab på grunden af stress.

Skal du derimod stå knivskarpt til en fitnesskonkurrence, kan din personlige træner hjælpe dig, så du får mest mulig intensitet og muskelopbygning ud af din træning. Og træneren vil også kunne hjælpe dig med at samle alle andre ender omkring dig. Eksempelvis ved at se på kost eller restitution.

4. Din træning bliver alsidig med en personlig træner

Du kender sikkert følelsen af, at du hurtigt kommer ind i en rytme med din træning, der er temmelig rutinepræget. Hvor du træner de samme muskelgrupper på den samme måde gang på gang. Det kan blive en ret kedelig fornøjelse. Både for dig, men ikke mindst for din krop, der ikke bliver udfordret. Det kan en personlig træner hjælpe dig med. Således bliver din træning ikke samlebåndsarbejde, men du bliver hver gang udfordret mentalt og fysiologisk.

Tilbud på kosttilskud fra Bodylab.dk
Deal