FitOne - Fitness & Sundhed til mænd > Fitness > Hjemmetræning – Sådan hygger du dig med hjemmetræning – 3 gode tips

Hjemmetræning – Sådan hygger du dig med hjemmetræning – 3 gode tips

Vil du gerne lave hjemmetræning, så kan du med fordel sørge for at det også er hyggeligt at lave denne hjemmetræning, så det bliver lettere at få gjort det til en fast del af din routine.

Jeg har selv trænet hjemme i mange år, for at sikre at selvom jeg ikke kunne nå at komme i træningscentret, så kunne jeg stadig holde mig i en fornuftig form, med familie og lignende.

Så her kommer 3 gode tips til at få en hyggelig hjemmetræning, som afbrænder en masse kalorier, mens der stadig er en god hygge.

Start hyggen derhjemme med en biopejs

biopejs og hjemmetræning

Hvis du gerne vil have trænet med en hyggelig stemning derhjemme, så bør du overveje at købe en biopejs som du kan bruge enten indendørs eller udendørs. Hvis du eksempelvis vælger en biopejs gulv model så vil du kunne få en som giver en god varme og fylde præcist som en almindelige brændeovn. Men med en biopejs, så kan du altså stille den præcist hvor du ønsker, og du skal ikke frygte at du skal ud og hente træ til at holde gang i den, ligesom med en brøndeovn, da den bruger biobrændsel som holder i lang tid af gangen og er relativt billigt. Du kan få en rabatkode til disse biopejse ved at besøge biopejs-shop.dk rabatkode hvor der bliver opdateret med nye rabatkoder.

Husk at bruge en drikkedunk

Når du skal igang med hjemmetræningen, så skal du stadig huske at få væske nok. Derfor skal du huske at fylde din drikkedunk med vand, og tage den med til det sted du skal træne, uanset om du skal træne indenfor eller udenfor, så bør du holde din væskebalance i top, så du ikke kommer til at mangle væske. Så kan du hurtigt få det dårligt og din krop får problemer med at rense alle affaldsstofferne ud af kroppen igen.

Lav supersæt

Et supersæt er når du kombinere 2 øvelser, så når du eksempelvis har lavet armbøjninger, så går du direkte igang med at lave squats uden at holde pause imellem. På den måde kan du nemlig sørge for at få skruet op for pulsen, og du kan på den måde også komme igennem din træning hurtigere end normalt. På den måde vil du med garanti opleve at du får hurtigere resultater en hvis du skal gå igennem træning med at holde pause efter hvert eneste sæt. Både ved at få en bedre kondi, tabe mere fedt og få mere og stærkere muskelmasse.