FitOne - Fitness & Sundhed til mænd > Fitness > Sådan holder du dig i form i juletiden

Sådan holder du dig i form i juletiden

Sådan holder du dig i form i juletiden

Når vi kommer til juletiden, så er der vist ingen tvivl om at juletiden er den tid på året, hvor vi får den bedste mad, men ofte også den mest usunde periode over hele året. Det er den periode, hvor vi som regel tillader os selv at få lidt ekstra slik om aftenen, eller måske lidt ekstra sovs til aftensmaden. Men derudover, så er det også ofte den periode, hvor mange stopper med at træne, og i stedet for læner sig tilbage med sine jules sweater på, og ikke skænder den sunde salat og træningen en tanke i en hel måned.

Efterfølgende kommer vi til januar måned, hvor vi gang på gang fortryder hvor usundt vi har levet, og skal til at smide alle de mange kilo som vi har taget på igennem de seneste mange dage. Men her vil vi komme med nogle juletips til hvordan du kan holde dig i form i juledagene, men stadig få lov til at spise alt den lækre mad.

Lav morgenmotion på tom mave

Så snart du har mulighed for det, så husk at lav morgenmotion. Så snart du har sovet, så vil din krop ikke have fået mad i flere timer, og derfor så er den tømt for brændstof. Hvis du så begynder at lave motion på tom mave, så vil du begynde at afbrænde de kulhydrat kilder af som er lagret i kroppen som energi. Hvis du har for mange kulhydrater som bliver lagret, så vil de blive lavet om til fedt i stedet, hvilket vi trods alt ikke ønsker. Dette er især en god ide at gøre, hvis du eksempelvis har fået meget mad dagen inden, og gerne vil undgå at det hele sætter sig som fedt på din krop.

Tag din julesweater på og løb

Det er ofte kvinder som fryser mest om vinteren, og derfor er der mange der ikke har lyst til at lave udendørs motion, fordi de går og har det for koldt. Her kan du med fordel virkeligt opnå total julehygge ved at anskaffe dig en julesweater dame model, som helt sikkert vil hjælpe dig med at holde varmen, men også vil hjælpe med at holde julestemningen oppe omkring dig, med alle du møder på din vej.

Sørg for at holde dage uden kulhydrater

Hvis du virkeligt gerne vil holde dig i form, så er der en let måde at holde fedtet så meget fra kroppen som muligt. Tag en dag hvor du ingen kulhydrater får overhoved, og gerne på en dag hvor du også laver morgenmotion på tom mave. På den måde, vil din morgenmotion tømme dig for glukose, som er det der lagres som fedt, og i løbet af dagen så vil din krop bruge fedt som brændstof i stedet for kulhydrater, hvilket sikre at du mindsker dine fedt lagre i kroppen.