FitOne - Fitness & Sundhed til mænd > Sundhed > Tips til at passe på ryggen

Tips til at passe på ryggen

En af de bedste måder, til at holde sig sund og rask på, er, hvis du sørger for at passe på din ryg. Når du først har smerter i ryggen, bliver selv de mindste opgaver umulige at udføre. Derfor er det vigtigt, at man passer på sin ryg allerede fra en helt ung alder.

Her får du nogle gode råd til, hvad du skal gøre. Det er ikke engang et spørgsmål om, at du kan gøre det. Du bør gøre det.

Styrk ryggen

En slap ryg bliver langt lettere skadet end en stærk ryg. Samtidig er du også mere tilbøjelig til at sidde mere oprejst, når du har en stærk ryg. En svag ryg falder sammen, og det kan være helt hårdt at lave noget, når du har en svag ryg.

Forebyg din ryg

Hvis du allerede har fået smerter i ryggen, så skulle du allerede have gjort noget tidligere. Heldigvis kan du sagtens blive behandlet for smerter i ryggen. Du kan gå til kiropraktor og massage. Samtidig er det en god idé at følge alle råd i dette indlæg.

For selvom du har smerter i ryggen, kan du godt stadigvæk bruge den. Det er først, hvis du har en diskusprolaps, at det vil være umuligt at gøre det store, fordi du vil have så ondt i din ryg.

Den bedste medicin er stadigvæk forebyggelse. Her er det en ekstrem god idé, at når du begynder at få en smule rygsmerter, så skal du ikke udskyde at komme i gang med at lave noget. Du skal starte med det samme.

Få en fleksible ryg

En fleksibel ryg er ofte en glad ryg. Du øger din risiko for smerter i ryggen gevaldigt, hvis du ikke har en fleksibel ryg. Det risikerer at komme til at strække den, når du faktisk gør noget, som er sundt for den.